наградата на jameson

ок, наградата на jameson и по-специално нейното парично изражение (6000 евро) се оказаха достатъчен стимул за всички кино творци в българия. и по-скоро за тези, които са в началото на кариерата си. гледах тазгодишните номинации и определено съм разочарован от селекцията (12 на брой). това ли е най-доброто от изпратените 60+ филма? ето заглавията, които бяха с класи над останалите.

Валсове и танга от село Бела Вода
игрален 30`, 2006
Режисьор Иван Владимиров
Сценарий Иван Владимиров
Оператор Георги Челебиев
Композитор Николай Маджаров
Иван Владимиров е завършил НАТФИЗ – специалност Филмова и театрална режисура Работил е като сценарист, монтажист и асистент-режисьор в различни филмови продукции. “Валсове и танга от село Бела вода” е петият му късометражен филм като режисьор. Филмовата история отвежда зрителите при едно тъжно момче, което наскоро е загубило баща си, но вместо разбирателството ни близките за него хора, среща неразбиране. На фона на селската музика, която кънти неспирно от една уредба, героите на филма търсят разбирателство, но вместо него конфликтите ги отвеждат до нещастие, в което всеки ще загуби нещо скъпо…

Минутите след това
игрален 18`, 2006
Автор Николай Тодоров
Сценарий Николай Тодоров
Оператор Деян Загорчинов

Николай Тодоров е дипломант по кино и телевизионна режисура НАТФИЗ.
“Минутите след това” е създаден по разказа “Часовника” на писателката Мария Станкова. Филмът не следва традиционна сюжетна линия, а следи историята на часовникаря чрез монолога на героя.

34
игрален 20`, 2006
Режисьор Любомир Младенов
Сценарий Любомир Младенов
Оператор Георги Челебиев
Композитор Калин Николов
Любомир Младенов е завършил НАТФИЗ – специалност Кино и телевизионна режисура. Има дългогодишен опит като художник и сценограф, бил е режисьор на предаването по БНТ – “Един ден на…”. „34” е история за трима приятели, които живеят заедно и са ужасно уморени един от друг. Парадоксът е в това, че всъщност не могат един без друг.
Част от ролите във филма са поверени на изключително популярните Маргита Гошева и Цветан Алексиев.

Прекъсната линия
игрален 30`, 2006
Режисьор Чавдар Чернев
Сценарий Вера Мутафчийска, Чавдар Чернев
Оператор Анна Андреева
Чавдар Чернев е завършил НАТФИЗ – режисура. Автор на няколко документални и повече късометражни филми. През 2005 г. филмът му “Клаустрофобия” бе избран в селекцията Jameson +. “Прекъсната линия” е екранизация по разказ на Габириел Гарсия Маркес. Действието ни отвежда при младата актриса Мария, която се прибира при мъжа си след представление. Колата й неочаквано се разваля. А тя, в желанието си да се обади на мъжа си, ненадейно попада в психиатрична клиника. Мария остава там много по-дълго отколкото трае едно телефонно обаждане.
Забележителен е актьорския състав на филма от над 30 души, сред които преобладават жените – една от тях е певицата и актриса Людмила Сланева.

Метро
игрален 7`, 2006
Режисьор Армандо Костантино, Нина Боянова
Сценарий Армандо Костантино, Нина Боянова
Оператор Армандо Костантино
Нина Боянова е завършила ИЧС, УНСС и НАТФИЗ – театрална режисура, а Армандо Костантино – първо филмова режисура в Брюксел и второ висше – сценография за театър в Италия. Нина Боянова има сериозен опит като асистент в телевизионната и медийна реклама, а Армандо Костантино има дълъг професионален опит като режисьор на документални филми, режисьор на видеклипове, телевизионни реклами и предавания.. Историята, която двамата автори разказват в “Метро” е за странно съвпадение, предизвикало неочаквана среща на едно момче и едно момиче в парижкото метро. Момичето загубва книга с поемите на Жак Превер, а момчето, което чисти в подземията я намира. На следващия ден, момичето се връща в метрото и открива една от поемите, сякаш адресирана до нея, а момчето продължава да чисти стените и думите по тях…

Детето на океана
игрален 10.54`, 2006
Режисьор Игор Христов
Сценарий Игор Христов
Оператор Антон Огнянов
Композитор Венцислав Върбановски
Игор Христов е роден е гр. Скопие, Македония и е студент в НАТФИЗ – специалност Филмова и телевизионна режисура. Работил е като асистент-режисьор и кастинг мениджър на реклами. Има натрупан опит и като режисьор. Авторът открива идеята за филма “Детето на океана” в шведско литературно произведение. Визията представлява философска киноинтерпретация на книгата. ”Цунамито мина и остави само пяна. Едно самотно дете продължава да пали и гаси слънцето, да търси хората. Ще се промени ли нещо, когато мине като мисъл корабът покрай брега?”

личните ми фаворити са „минутите след това“ и „34“, макар, че вероятно наградата ще вземе „валсове и танга от село бела вода“. някак най-кинаджийски в класическия смисъл на думата е, макар че и той си имаше недостатъци главно в актьорската игра. „минутите след това“ е статичен, философски вглъбен и много красив, а „34“ надявам се ще бъде в началото на истинското ново българско кино. усетих, че говори директно на моето поколение с езика, който разбирам най-добре.

Advertisements

2 мнения за “наградата на jameson

  1. Бела Вода…
    за мен е един невероятно лош филм… пример за това как да не се прави кино!

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s